نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2690
-
الف
+

داستان زندگی زوج افغانستانی بهترین فلم سوئیس شد

فلم سینمایی «گل نساء» 2 جایزه از جشنواره بین المللی فلم های سوئیس دریافت کرد.

فلم سینمایی «گل نساء» دو جایزه از جشنواره بین المللی فلم های «نوآورانه» سوییس دریافت کرد.

به گزارش آی فیلم 2 ، «گل نساء» نخستین ساخته بلند داستانی «ستار چمنی‌گل» جایزه بهترین فلم و جایزه بهترین بازیگر زن نخستین دوره جشنواره بین‌المللی فلم های «نوآورانه» در کشور سوئیس را به‌دست آورد.

فلم سینمایی «گل نساء» Golnesa به کارگردانی «ستار چمنی‌گل» به نمایندگی از سینمای ایران، روز دوشنبه ۲۹ دلو(بهمن) در سالن «سینما کینو» در بخش رقابتی «فلم های سینمایی» جشنواره بین‌المللی فلم های «نوآورانه» در کشور سوئیس به نمایش درآمد.

اعضای هیئت داوران این جشنواره؛ جایزه بهترین فلم را به «ستار چمنی‌گل» و «یوسف کریمی» و همچنین جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن این جشنواره را به «یگانه رجبی» بازیگر این اثر سینمایی اهدا کردند.

نخستین دوره جشنواره بین‌المللی فلم های «نوآورانه» در چندین بخش‌ و با آثاری از کارگردانان کشورهای مختلف جهان در روزهای ۲۶ الی ۲۹ دلو(بهمن)  امسال در شهر برن در کشور سوئیس برگزار شد. 

فلم «گل نساء» که در ابتدای سال روان اکران جهانی خود را آغاز کرده است، تاکنون در ۲۵ جشنواره بین‌المللی حضور داشته و موفق به کسب ۸ جایزه بین‌المللی در بخش‌های بهترین فلم، بهترین کارگردانی، بهترین فلمبرداری، بهترین بازیگری .مرد، بهترین بازیگری زن و کاندیدای بهترین فلمنامه از چندین جشنواره جهانی شده است.

در خلاصه داستان «گل نساء» آمده است: «گل ممد» و «گل نساء» زوج جوان افغانستانی پس از مهاجرت به ایران مصروف کار می‌شوند و به‌ واسطه اتفاقی که برای آن ها می‌افتد، زندگی‌شان دستخوش تغییراتی می شود.

به نقل از سینما پرس ، سعید داخ، علی محمد رادمنش، یگانه رجبی، ساقی زینتی، مسعود محمدی و ویدا عمویی از جمله بازیگران این فلم سینمایی هستند.

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر